fredag 21. august 2009


Ja nå sitter eg i Sevare i Mali, og synes det er koslig. Mali er ett spennende land, og i går hadde vi en fin biltur fra Bamako og nettopp til Sevaré. Det var stilig å kjøre forbi den ene landsbyen etter den andre, og det er fascinerende og se lokalbefolkningen i over 30 grader stå med sitt fysiske arbeid, enten på jordene eller når det gjelder matlaging ved hjemmene.

Bamako var en stilig by, og der var vi fra søndag til torsdagen. Byen blir kallet verdens største landsby, og den hadde ett yrende liv, av både esler, sauer og geiter. 

På bildet øverst ser du meg i en Mali -drakt! Jeg må få sydd meg noen flere sånne. Den kostet omlag 50 kroner for stoffet, og 50 kroner for arbeidet. Ikke så aller verst!



3 kommentarer:

  1. kompis!!
    godt å høre du har d bra:) fine i klærnå va du og,e d adidas? ;) 30 grader høres fint ut,her hjemma e d regntid!
    kosa deg og ver forsiktig.
    vi snakkes
    mr.motland

    SvarSlett
  2. Der va bloggen i gang,så kjekt. Ska sei du tok deg godt ut i drakten. Eg trodde det va H2O:) Lykke t videre,håbe det går greit.
    Linda

    SvarSlett
  3. Kjekt at du har åpnet bloggen din jani.
    Stå på.

    Erlend åg hilse.
    klem fra heidi

    SvarSlett