fredag 28. august 2009

Samba Diallo!

Her i Douentza gikk det ikke mange dagene før fulanifolket gav meg ett nytt navn. Jan Erik ble noe for vanskelig for enn del av dem, derfor er mitt nye fornavn nå Samba. Det er svært vanlig, og visstnok stor stas og få gi fulani - navn. Synes egentlig Samba er ett fint navn. Vet ikke helt hva det betyr, men det har visst noe å gjøre med at jeg er sønn nummer 2 i familien... Når det gjelder etternavnet Diallo (uttale Djallo) har jeg ikke noe mer info og gi, utover at det er ett vanlig etternavn. Jeg har også vært så heldig at jeg har møtt en person med det samme navnet. Da skal det visstnok være en spesiell kraft mellom oss.

Det er alltid morsomt å presentere seg som Samba Diallo. Det høster vanligvis stor latter, uten at jeg forstår hvorfor... Men det er bare til å le og smile med...

Til sist i dette innlegget har jeg med ett bilde av en grisefamilie i Sévaré. Her var jeg jo i sist uke, og skal igjen på introkurs i neste uke. Det unike med dette bildet, er at det er nettopp griser en ser. For majoriteten av befolkningen her er jo muslimer, og da er griser og grisehold strengt forbudt. Så en kan altså fastslå at eigeren av disse grisene ikke er muslim.

Jeg har alltid syntes at griser er allrighte dyr, så jeg måtte jo ha ett bilde av disse.

2 kommentarer:

  1. Gratulera med et nytt og fint navn! :)

    SvarSlett
  2. Hei hei Westen!
    Saa spennende det du gjör!
    Önsker deg lykke til og en fin tid!
    Samba Diallo!

    SvarSlett